Wizfac

Shaman
Platform
  1. Android
Всего наилучшего. Я новичок и хотел бы знать, как можно играть на Android и ПК одновременно? Это возможно?

Royal Guardian
Characters
BashaDrake, Elmeti, Knytro
Platform
  1. Android
Всего наилучшего. Я новичок и хотел бы знать, как можно играть на Android и ПК одновременно? Это возможно?
You can download the PC version from the website and the Android version from Google Play. You will be able to access your characters from either version. However you can't play your account from both versions at the same time. You can only play your account from one device at a time.
I hope that answers your question.

Reactions: Wizfac
  • Likex1

Wizfac

Shaman
Platform
  1. Android
Вы можете скачать версию для ПК с веб-сайта и версию для Android из Google Play. Вы сможете получить доступ к своим персонажам из любой версии. Однако вы не можете играть на своей учетной записи в обеих версиях одновременно. Вы можете играть под своей учетной записью только с одного устройства одновременно.
Надеюсь, это ответит на ваш вопрос.
Спасибо! Будет ли такая функция в будущем? Чтобы одна учетная запись была привязана и к ПК, и к Android?

Royal Guardian
Characters
Platform
  1. Android
Thank you! Will there be such a feature in the future? So that one account is linked to both PC and Android?
You can create an account and play it from multiple devices now. The game is cross platform. If you create an account on Android, you can play that account on PC and/or iOS now.
I thought you were asking if you could create an account and play one of the characters on Android and another character on PC at the same time. You can make an account and play it on multiple devices, but can only access the account from one device at a time.

angelada

Citizen
Platform
  1. Android
  2. PC
мне поддержка ответила, что если игра была создана на андроиде, то нельзя зайти на тот же аккаунт на ПК. но если аккаунт создан на ПК, то можно зайти в тот же аккаунт на андроиде

Reactions: Wizfac
  • Likex1
Royal Guardian
Characters
Platform
  1. Android
The game was originally for PC. They then made mobile clients for it.
If you want to play on both PC and mobile, I suggest downloading the PC client from the website rather than from Steam.

Reactions: Wizfac and Zazie
  • Likex2

Majenta

Villager
Forum Moderator
Platform
  1. PC
support told me that if the game was created on Android, then you cannot log into the same account on PC. but if the account was created on a PC, then you can log into the same account on Android
I suspect that may be the STEAM version that is being referred to, rather than the PC stand alone client. It is perfectly possible to play the exact same account using PC, Android or iOS devices. It is also possible to register log in details from an existing steam account (that is create log in details to access the Steam account on mobile) and then play that account using either Steam on PC or mobile.

The only thing which you cannot do is turn an existing non Steam account into a Steam account (and since all it would do if you could was restrict your ability to trade, I am a loss as to why you would ever want to do so anyway).

Wizfac

Shaman
Platform
  1. Android
I suspect that may be the STEAM version that is being referred to, rather than the PC stand alone client. It is perfectly possible to play the exact same account using PC, Android or iOS devices. It is also possible to register log in details from an existing steam account (that is create log in details to access the Steam account on mobile) and then play that account using either Steam on PC or mobile.

The only thing which you cannot do is turn an existing non Steam account into a Steam account (and since all it would do if you could was restrict your ability to trade, I am a loss as to why you would ever want to do so anyway).
thanks for the answer.
I'm currently playing from my phone, the account was created on it. I tried to do it through STEAM, but unfortunately it didn’t work. I play on Android, so I’m at work a lot. But on a PC it’s more informative and doesn’t strain your eyes as much. The game is great. That's why I wanted to play on a PC from work.

Majenta

Villager
Forum Moderator
Platform
  1. PC
thanks for the answer.
I'm currently playing from my phone, the account was created on it. I tried to do it through STEAM, but unfortunately it didn’t work. I play on Android, so I’m at work a lot. But on a PC it’s more informative and doesn’t strain your eyes as much. The game is great. That's why I wanted to play on a PC from work.
You can play on PC, just not through Steam.

You need to download the stand alone client from the website and install that on your PC. Once you have the PC client installed, you can use your android log in details to log in to the same account. It doesn't matter that the account was first created on Android.

Wizfac

Shaman
Platform
  1. Android
You can play on PC, just not through Steam.

You need to download the stand alone client from the website and install that on your PC. Once you have the PC client installed, you can use your android log in details to log in to the same account. It doesn't matter that the account was first created on Android.
Thank you. I'm going to try now.

Reactions: Zazie
  • Happyx1

D4rk4ngel

Citizen
Characters
D4rk4ngel, Anaja
Platform
  1. Android
Last edited
Hallo zusammen, ich habe ein Problem mit der Installation von Dorfbewohnern und Helden. Konnte vorher aber noch spielen, aber als die Aktualisierung wegen des neuen Patches kam garnichts mehr. Ich konnte nicht aktualisieren und wollte es neu installieren. Seitdem bekomme ich immer wieder eine Fehlermeldung über den Google Play Store. Finde es schade, denn ich habe ja für 3 Monate eine Ardent-Mitgliedschaft abgeschlossen und kann es nicht nutzen, weil ich das Spiel nicht neu installieren kann. Alle anderen Spiele im Play Store kann ich installieren und bedenkenlos spielen. WLAN ist bei mir immer aktiv. Ich spiele auf Android mit meinem Samsung Galaxy Tab A6 und habe die Version 8.1. Ich hoffe auf Hilfe, danke im Vorraus. LG Darkangel

Attachments

• 20240215_200403.jpg
    20240215_200403.jpg
    44 KB · Views: 7

D4rk4ngel

Citizen
Characters
D4rk4ngel, Anaja
Platform
  1. Android
Last edited
Kann es auch sein, dass ich möglicherweise vom Spiel gebannt wurde, wenn ja weiß ich nicht warum., denn ich habe ganz normal gespielt und mir nichts zu Schulden kommen lassen. Ich bin noch nicht lange dabei. Es tut mir leid, :weinen: es ist zum verzweifeln.

Royal Guardian
Characters
Platform
  1. Android
I hope you can find a solution soon. I am not a technical person, but my Android Galaxy Tab S7+ tablet is using Android version 13. Maybe you might need to update your software?
I would suggest sending a Customer Service ticket.

Reactions: D4rk4ngel
  • Likex1

D4rk4ngel

Citizen
Characters
D4rk4ngel, Anaja
Platform
  1. Android
Ich hoffe, dass Sie bald eine Lösung finden können. Ich bin kein Technikfreak, aber mein Android-Tablet Galaxy Tab S7+ verwendet die Android-Version 13. Möglicherweise müssen Sie Ihre Software aktualisieren?
Ich würde vorschlagen, ein Kundendienstticket zu senden.
Ok ich kann es versuchen